
Wirtualny manekin
9 stycznia 2009, 12:16Grupa firm z branży motoryzacyjnej powołała do życia Global Human Body Model Consortium, którego celem jest stworzenie idealnego manekina do testów zderzeniowych. Co ciekawe, manekin nie będzie bytem fizycznym, a wirtualnym.

Wyjaśniono fenomen tęczy bliźniaczej
9 sierpnia 2012, 10:04Tęcze fascynują naukowców i obserwatorów już od czasów Arystotelesa. Ponieważ są złożonym zjawiskiem, dotąd nie udało się ich w pełni zrozumieć. Dzięki symulacjom komputerowym międzynarodowego zespołu okazało się, że za tzw. tęcze bliźniacze odpowiada zmieszanie kropli o niesferycznym (np. burgeroidalnym) i sferycznym kształcie.

Sfotografują horyzont zdarzeń
4 listopada 2016, 06:06W kwietniu przyszłego roku astronomowie spróbują wykonać pierwsze w historii zdjęcie horyzontu zdarzeń czarnej dziury. Celem obserwacji Event Horizon Telescope (EHT) będzie Sagittarius A* znajdująca się w centrum Drogi Mlecznej

Granie na Wii jak solidny trening
19 listopada 2009, 09:20Chyba każdy, kto miał okazję zagrać w dowolną grę sportową na nowoczesnej konsoli, przekonał się, jak bardzo męcząca może być ta rozrywka. Jak jednak wiadomo, naukowcy lubią wszystko dokładnie pomierzyć i policzyć, w związku z czym postanowili ustalić, jak wiele energii zużywają użytkownicy korzystający z gier sportowych obsługiwanych za pomocą kontrolerów symulujących ekwipunek zawodników.

Symulowali 1% ludzkiego mózgu
5 sierpnia 2013, 13:22Japońscy i niemieccy naukowcy przeprowadzili najszerzej zakrojone w historii aktywności neuronów ludzkiego mózgu. Uczeni wykorzystali japoński superkomputer K. Maszyna wyposażona w 82 944 procesory i 1 petabajt pamięci pracowała przez 40 minut i w tym czasie przeprowadziła symulację 1 sekundy pracy 1,73 miliarda komórek połączonych za pomocą 10,4 biliona synaps

NASA będzie trenowała astronautów w wirtualnej rzeczywistości
27 marca 2017, 11:34Zanim trafią na Międzynarodową Stację Kosmiczną astronauci przechodzą intensywny trening. Dotychczas głównymi sposobami szkolenia są treningi podwodne i loty w samolocie, gdzie uzyskuje się chwilowe zmniejszenie oddziaływania grawitacji. Jednak dzięki rozwojowi techniki już wkrótce dostępne stanie się trzecia metoda szkolenia – treningi w wirtualnej rzeczywistości.

Wirtualny kot a ludzki mózg
19 listopada 2009, 11:05Zdaniem specjalistów z IBM-a, w ciągu najbliższych 10 lat powstaną komputery, których możliwości obliczeniowe dorównają ludzkiemu mózgowi. Już w tej chwili naukowcy potrafią dokładnie symulować na komputerze mózg kota.
Klatki dla bakterii
8 października 2013, 10:27Zespół z Uniwersytetu Teksańskiego w Austin stworzył klatki dla... bakterii. To pozwala na dokładniejsze symulowanie warunków, na które bakterie napotykają w środowiskach biologicznych, np. ludzkim organizmie.

Rekordowa symulacja IBM-a utrudni prace nad komputerami kwantowymi?
23 października 2017, 14:43IBM dokonał przełomu na polu badań nad komputerami kwantowymi, a przełom ten może... utrudnić zbudowanie komputera kwantowego. Błękitnemu Gigantowi udało się zasymulować na klasycznym komputerze działanie 56-kubitowego komputera kwantowego

Intel zbada eksaflopy
9 czerwca 2010, 08:42Firma Intel Corporation, imec i 5 flamandzkich uniwersytetów oficjalnie otworzyły dziś Flanders ExaScience Lab w ośrodku badawczym imec w Leuven w Belgii. Laboratorium opracuje oprogramowanie, które będzie działać na przyszłych, eksaskalowych systemach komputerowych Intela, zapewniających wydajność 1000 razy większą niż najszybsze współczesne superkomputery poprzez wykorzystanie nawet miliona rdzeni i miliarda procesów.